A rendezvényszakma igényei és lehetőségei a zöldülésre

Lassan több a zöld útmutató, mint a rendezvény, és mégis szinte gázolunk a szemétben a fesztiválokon, egymás után ürítjük a kukákat a konferenciákon, megmaradt ételeket igyekszünk megmenteni, és halmokban állnak a legyártott badge-ek, karszalagok, repicuccok, ajándékok, a vendégek, a staff, a catering, a bútorok és a technika szállításáról nem is beszélve. Azt érezzük, a legtöbb útmutató elmegy a valódi problémák mellett, mégpedig azért, mert csak feltételezzük, hogy mik ezek a problémák. Összefogott az UPSOLUT, a Zöldövezet Társulás és a HighVibes, hogy kitaláljuk, merre tovább. És rád is szükségünk van.

A járható út a rendezvényiparban

A rendezvénypiac sokszereplős, minden eseményen alvállalkozók, egyének, helyszínek, előadók és vendégek együtt felelősek azért, hogy ne hagyjanak maguk után túl nagy lábnyomot. Tudjuk, hogy sokan megtesznek mindent, de tényleg mindent. Tudjuk, hogy az elakadás sokszor rendszerszintű. De nincs olyan rendszer, amin ne lehetne változtatni és benne előrelépéseket tenni.

Kik vagyunk?

Az UPSOLUT Upcycling Ügynökség missziója az értéknövelő újrahasznosítás népszerűsítése. Amire mások hulladékként tekintenek, abban Layer Enikő, az UPSOLUT alapítója, új életet és lehetőséget lát. Meggyőződése, hogy a vállalatok kommunikációs erejére építve sokat tehetünk a fenntartható magatartásért. A régi molinók, építési hálók, magazinok nem a hulladékgyűjtőben végzik, hanem hazai alkotók keze által új funkciót és formát kapnak, amit a vállalatok etikus marketingkampányaikba beépíthetnek vagy épp arra is építhetnek. Az upcycling a fenntarthatóság olyan szelete, amin keresztül szerethető módon hozhatjuk közelebb a zöld szemléletet és cselekvést az emberekhez.

ZöldövezetTársulás környezetvédelmi egyesület 2010 óta azért dolgozik, hogy hulladékmentessé tegye a rendezvényipart. Elképesztő adat, hogy előzetes hulladékmegelőzési tanácsadásuknak köszönhetően már 10-30%-kal, helyszíni jelenlétükkel pedig 50-70%-kal kevesebb lesz a rendezvény hulladéka. És ez csak egy része a munkájuknak – zöld céges programokat szerveznek, edukálnak, érzékenyítenek és olyan társadalmi ügyek mellett állnak ki teljes vállszélességgel, mint a zöld babaápolás vagy a fenntartható menstruáció. AZöldövezet Társulás rendezvényzöldítési programjával elnyerte az év kiegészítő rendezvényszolgáltatása Flash Award díjat. Az egyesület részéről Csobay Kriszta elnök vesz részt a kutatási programunkban.

A HighVibes az ország első fenntartható rendezvénycége, akik a céges események valamennyi területén törekednek arra, hogy a lehető legkisebb lábnyomot hagyják a bolygón – és még azt is kompenzálják a WWF élőhely-rekonstrukciós projektjeinek támogatásával. A csapat évek óta keresi a legjobb megoldásokat, kutatja a trendeket és elemzi a piacot. A projektben a csapat egyik fenntartható rendezvényszakértője, Gintner Niki és a cég marketingese, Dubán Kitti vesz részt.

Mi a cél?

Az, hogy változtassunk. Az, hogy segítsünk változtatni. Ehhez pedig az kell, hogy megértsük, hol tart jelenleg a rendezvénypiac a zöldülés útján, milyen lehetőségek és milyen akadályok állnak előttetek, rendezvényszervezők, helyszínek, hotelek, éttermek, catering cégek,szolgáltatók, dekorosok és mindenki előtt, aki egy kicsit is hozzátesz ahhoz,hogy egy rendezvény érték legyen.

A cél egy olyan útmutató, amiben gyakorlati tanácsokat adunk valós problémákra és kihívásokra. A ti problémáitokra, a ti kihívásaitokra.

Ehhez pedig rád is szükségünk van.

Hogyan segíthetsz?

Mondd el, mi hogyan segíthetünk! Töltsd ki a kérdőívünket, legyél őszinte és nyitott, és küldd el a linket olyan ismerőseidnek, akik szintén a szakmában dolgoznak.

A kérdőívet itt éred el.

 

Együttműködésedet és idődet ezúton is köszönjük!

Írta: Dubán Kitti

Írta: Dubán Kitti

HighVibes Marketingmenedzser

A Highvibes zero waste rendezvénycég marketing managereként márkaépítéssel és kommunikációval, a MorePeaks reklámügynökségnél pedig brandstratégiával foglalkozom. Ami közös ezekben a pozíciókban az az, hogy az én feladatom megtalálni és láthatóvá tenni a márkákban rejlő értékeket. Több mint 5 év tapasztalattal rendelkezem különböző marketingterületeken, aszövegírástól a tartalommarketingen, a márkaépítésen és a digitáliskommunikáción át a stratégiai tervezésig. 2023-ban zsűritagja voltam a Kreatív Magazin Lollipop versenyén, tagja vagyok a Chartered Institute of Marketingnek, szabadidőmben pedig szépirodalommal is foglalkozom.

Linkedin profil

Olvass tovább cikkeink között!

A legendás magyar fagyipor, ami betonkeverővel készült

Bemutatunk egy hihetetlen történettel indító céget, akik már a kezdetektől upcycle szemlélettel vállalkoztak, pedig akkor 1986-ot írtunk. A mai napig vannak fenntartható törekvéseik, ami ismert márkaként más cégeknek is iránymutató.

Elolvasom
céges ajándék - a 6R modell

Így lehet fenntartható egy céges ajándék - a 6R modell

‍Tollak, bögrék, füzetek, baseball sapkák és márkázott autóillatosítók - ha ezek közül legalább egy neked is megbújik az otthonodban, beesve két fiók közé, porosan és elfeledve, akkor tudod, mennyire feleslegesek a céges ajándékok. Vagy mégsem azok?

Elolvasom

Ismerd meg alkotóinkat! (hamarosan)