A rendezvényszakma igényei és lehetőségei a zöldülésre
Lassan több a zöld útmutató, mint a rendezvény, és mégis szinte gázolunk a szemétben a fesztiválokon, egymás után ürítjük a kukákat a konferenciákon, megmaradt ételeket igyekszünk megmenteni, és halmokban állnak a legyártott badge-ek, karszalagok, repicuccok, ajándékok, a vendégek, a staff, a catering, a bútorok és a technika szállításáról nem is beszélve. Azt érezzük, a legtöbb útmutató elmegy a valódi problémák mellett, mégpedig azért, mert csak feltételezzük, hogy mik ezek a problémák. Összefogott az UPSOLUT, a Zöldövezet Társulás és a HighVibes, hogy kitaláljuk, merre tovább. És rád is szükségünk van.
A rendezvénypiac sokszereplős, minden eseményen alvállalkozók, egyének, helyszínek, előadók és vendégek együtt felelősek azért, hogy ne hagyjanak maguk után túl nagy lábnyomot. Tudjuk, hogy sokan megtesznek mindent, de tényleg mindent. Tudjuk, hogy az elakadás sokszor rendszerszintű. De nincs olyan rendszer, amin ne lehetne változtatni és benne előrelépéseket tenni.
Kik vagyunk?
Az UPSOLUT Upcycling Ügynökség missziója az értéknövelő újrahasznosítás népszerűsítése. Amire mások hulladékként tekintenek, abban Layer Enikő, az UPSOLUT alapítója, új életet és lehetőséget lát. Meggyőződése, hogy a vállalatok kommunikációs erejére építve sokat tehetünk a fenntartható magatartásért. A régi molinók, építési hálók, magazinok nem a hulladékgyűjtőben végzik, hanem hazai alkotók keze által új funkciót és formát kapnak, amit a vállalatok etikus marketingkampányaikba beépíthetnek vagy épp arra is építhetnek. Az upcycling a fenntarthatóság olyan szelete, amin keresztül szerethető módon hozhatjuk közelebb a zöld szemléletet és cselekvést az emberekhez.
A ZöldövezetTársulás környezetvédelmi egyesület 2010 óta azért dolgozik, hogy hulladékmentessé tegye a rendezvényipart. Elképesztő adat, hogy előzetes hulladékmegelőzési tanácsadásuknak köszönhetően már 10-30%-kal, helyszíni jelenlétükkel pedig 50-70%-kal kevesebb lesz a rendezvény hulladéka. És ez csak egy része a munkájuknak – zöld céges programokat szerveznek, edukálnak, érzékenyítenek és olyan társadalmi ügyek mellett állnak ki teljes vállszélességgel, mint a zöld babaápolás vagy a fenntartható menstruáció. AZöldövezet Társulás rendezvényzöldítési programjával elnyerte az év kiegészítő rendezvényszolgáltatása Flash Award díjat. Az egyesület részéről Csobay Kriszta elnök vesz részt a kutatási programunkban.
A HighVibes az ország első fenntartható rendezvénycége, akik a céges események valamennyi területén törekednek arra, hogy a lehető legkisebb lábnyomot hagyják a bolygón – és még azt is kompenzálják a WWF élőhely-rekonstrukciós projektjeinek támogatásával. A csapat évek óta keresi a legjobb megoldásokat, kutatja a trendeket és elemzi a piacot. A projektben a csapat egyik fenntartható rendezvényszakértője, Gintner Niki és a cég marketingese, Dubán Kitti vesz részt.
Mi a cél?
Az, hogy változtassunk. Az, hogy segítsünk változtatni. Ehhez pedig az kell, hogy megértsük, hol tart jelenleg a rendezvénypiac a zöldülés útján, milyen lehetőségek és milyen akadályok állnak előttetek, rendezvényszervezők, helyszínek, hotelek, éttermek, catering cégek,szolgáltatók, dekorosok és mindenki előtt, aki egy kicsit is hozzátesz ahhoz,hogy egy rendezvény érték legyen.
A cél egy olyan útmutató, amiben gyakorlati tanácsokat adunk valós problémákra és kihívásokra. A ti problémáitokra, a ti kihívásaitokra.
Ehhez pedig rád is szükségünk van.
Hogyan segíthetsz?
Mondd el, mi hogyan segíthetünk! Töltsd ki a kérdőívünket, legyél őszinte és nyitott, és küldd el a linket olyan ismerőseidnek, akik szintén a szakmában dolgoznak.
Együttműködésedet és idődet ezúton is köszönjük!