A legendás magyar fagyipor, ami betonkeverővel készült

Bemutatunk egy hihetetlen történettel indító céget, akik már a kezdetektől upcycle szemlélettel vállalkoztak, pedig akkor 1986-ot írtunk. A mai napig vannak fenntartható törekvéseik, ami ismert márkaként más cégeknek is iránymutató.

A Tutti márkával rengeteg helyen lehet találkozni. A cukrászipar nagyjainak alapanyagait biztosítják, és lakossági kiszerelésű fagyiporok, kakaók, italporok is sorakoznak TUTTI felirattal a boltok polcain. Emellett több cég sajátmárkás portfóliójának bérgyártói is. Nem semmi debütálás volt az övék, a szocializmus teljesen más rendszerében úttörők lettek - egy betonkeverővel.

 

Prohászka Ottó alapító mesélte el, hogyan jöhetett szóba az építőipari eszköz, mint fagyipor gyártó.

 

“Ez egy kényszerszülte megoldás volt, akkoriban a semmiből kellett elindítani egy céget. A Tutti gyártásitechnológiájának fontos eleme, hogy a portermékből folyadék hozzáadásával homogén keverék szülessen. Az ehhez szükséges eszköz már a ‘80-as években is sokmilliós tétel lett volna, ezért jött az ötlet, hogy vegyek egy betonkeverőt. Ennek levettük a puttonyát, egy lakatossal megcsináltattuk acélból a hiányzó részeket, majd ráapplikáltunk egy elektromos festékszóró pisztolyt, ami a folyadékot juttatta a keverőbe. Ez volt a mi innovációnk” - összegezte.

Az akkori felelős hatóság, a Közegészségügyi-Járványügyi Állomás, hírhedtebb nevén KÖJÁL elvárásait abszolút kielégítette az eszköz, ezért a Tutti teljes engedélyezéssel indulhatott a gyártásnak.

Egy évig használták ezt a keverőt, majd egy német márka bérlésére cserélték, 3 éven belül pedig akkora bevételt termeltek, hogy sikerült megvenniük az első saját, profi keverő gépüket.

 

Azóta több milliárdos nettó éves árbevétellel dübörög a rábapatonai cég. A fenntarthatóság nem fő profiljuk, mégis a józan ész diktálta ütemben folyamatosan napirenden van náluk a téma. Már 20-25 éve hőszivattyús rendszerrel, talajhővel fűtik-hűtik az üzemet, 2021-ben pedig napelem rendszert telepítettek, amelyet a közeljövőben terveznek bővíteni.

Új élet a fóliahulladéknak: Kreatív upcycling megoldások a fenntarthatóság jegyében

 

“Nem kevés fóliahulladék keletkezik nálunk, mert mondjuk egy kicsit meggyűrödik a csomagolásban, vagy egy adott partner terméke megszűnik. Ezen csomagolásokról gondoskodni kell, vagy megsemmisítésre visszük, vagy adhatunk nekik új életet is. Legutóbb például egy upcycling alkotóval karöltve csinálhattak belőle ékszert a kolléganők egy nőnapi foglalkozás keretében. A 2024-es tervünk az, hogy a partnereink karácsonyi csomagjába is kerül a Tutti felismerhető csomagolásaiból készített apró ajándék- árulta el Prohászka Andrea ügyvezető igazgató.

 

A cég ezzel partnereit is ösztönzi az upcycle szemlélet meghonosítására, és a kommunikációs stratégiájuk fontos része lesz a jövőben, hogy nézetüket és törekvéseiket a vásárlók felé is kommunikálják.

Mácsadi Anni

Mácsadi Anni

Kapcsolat

Olvass tovább cikkeink között!

céges ajándék - a 6R modell

Így lehet fenntartható egy céges ajándék - a 6R modell

‍Tollak, bögrék, füzetek, baseball sapkák és márkázott autóillatosítók - ha ezek közül legalább egy neked is megbújik az otthonodban, beesve két fiók közé, porosan és elfeledve, akkor tudod, mennyire feleslegesek a céges ajándékok. Vagy mégsem azok?

Elolvasom
Kreatív kezek, zöld szívek - ovisulis kampány

KREATÍV KEZEK, ZÖLD SZÍVEK KAMPÁNY - Légy a környezettudatos nevelés úttörője!

A fenntarthatóság nem csupán lehetőség, hanem kötelesség a jövő generációi iránt. Az UpSolut Upcycling Ügynökség úttörő kezdeményezést indít Kreatív Kezek – Zöld Szívek néven, hogy a vállalatok aktívan hozzájárulhassanak az óvodai és iskolai környezettudatos neveléshez! Csatlakozz kezdeményezésünkhöz és támogasd az ovi-sulis upcycling workshopokat! Vállalatod számára nemcsak marketingértéket jelent, hanem aktív szerepet vállalhatsz a jövő nemzedékének szemléletformálásában.

Elolvasom

Ismerd meg alkotóinkat! (hamarosan)